HTML

2010.03.18. 12:42 nyuszi1948

Imák 24

452./ Canisius Szent Péter imája
   Én Uram, én Istenem!
   Úgy állok előtted, mint koldus
   a gazdag ember előtt.
   Kérlek, segíts nyomorúságomon, irgalmas!
   Úgy állok előtted, Uram, mint szolga az ura előtt.
   Lelkem számára koldulok tőled
   ételt és italt.
   Add rám a szeretet köntösét,
   hogy eltakarjam vele bűneimet!
   Úgy állok előtted, Uram,
   mint barát a barátja előtt és kérlek,
   vonzz magadhoz
   kimondhatatlan szereteteddel,
   ne engedj tőled soha eltávoznom,
   hogy mindig a tiéd legyek!
   Úgy állok előtted, uram,
   mint gyermek az atyja előtt, és kérlek,
   ne tagadd meg tőlem atyai örökségemet!   (Szunyogh Xavér fordítása)
453./ Reményik Sándor: Ne ítélj
   Istenem, add, hogy ne ítéljek -
   Mit tudom én, honnan ered,                                         
   Micsoda mélységből a vétek,
   Az enyém és a másoké,
   Az egyesé, a népeké.
   Istenem, add, hogy ne ítéljek.
   Istenem add, hogy ne bíráljak:
   Erényt, hibát és tévedést
   Egy óriás összhangnak lássak -
   A dolgok olyan bonyolultak
   És végül mégis mindnek
   Elhalkulnak és kisimulnak.
   És lábaidhoz együtt hullnak.
   Mi olyan együgyűn ítélünk,
   S a dolgok olyan bonyolultak.
   Istenem, add, hogy mind halkabb legyek -
   Versben, s mindennapi beszédben
   Csak a szükségeset beszéljem.
   De akkor szómban súly legyen, s erő
   S mégis egyre inkább simogatás:
   Ezer kardos szónál többet tevő.
   S végül ne legyek más, mint egy szelíd igen vagy nem,
   De egyre inkább csak igen.
   Mindenre ámen és igen.
   Szelíd lepke, mely a szívek kelyhére ül.
   Ámen. Igen. És a gonosztól van
   Minden azonfelül.
454./ Mennyei anyánkhoz
   Irgalmas Szűzanyám! Istennek szent Anyja!
   Kérlek, tekints reám, esdeklő lányodra.
   Végy oltalmad alá, óvjad minden léptem,
   Irányítsd életem, légy a menedékem -
   Édesanyám helyett egyengesd utamat,
   Ne engedj hátrálni, ha nagy a feladat -
   Emeld fel magadhoz vergődő lelkemet,
   Erősítsd és ápold gyengülő hitemet.
   Kérlek, esedezzél Szent Fiadnál értem -
   Bocsássa meg minden gyarlóságom, vétkem.
   Ha kissé csüggedek, ne hagyjál el engem,
   Szívemből szeretlek - légy a menedékem
   Hozzád száll sóhajom - magyar családokért,
   Világszerte szétszórt fiataljainkért -
   Anyai jóságod érintse lelküket,
   Kulcsolják imára mind a két kezüket.
   Kérjed Szent Fiadat: bocsássa meg nekik
   Minden mulasztásuk, esendő vétkeik -
   Keressék az utat - mely Őhozzá vezet,
   Hálaadást zengve dicsérjék nevedet.
   Egyesítsél minden szétszakadt családot,
   Palántálj szívükbe szeretet virágot -
   Virítsanak majdan - év minden szakában,
   Oltárt ékesítve Atyánk otthonában.
   Édesanyák lelke nagy csokorba fogva,
   Szőnyegként terül el, lábad elé szórva -
   Te vagy mindannyiunk igaz erőssége,
   Minden édesanya örök példaképe.
455./ Mikor nyugtalan voltam, csillapítottad gyötrelmeimet.
   Mikor fáradt voltam, Te adtál pihenést.
   Mikor egyedül voltam, szeretetet hoztál.
   Mikor beteg voltam, gondoskodtál rólam.
   Mikor megsértettek, Te segítettél.
   Mikor idősödtem, mosolyt varázsoltál arcomra.
   Mikor gondjaim voltak, megosztottam veled és segítettél.
   Mikor boldog voltam, örömömben is részt vettél.   (Teréz anya)
456./ Pázmány Péter: Ima szentáldozás előtt
   Kérlek téged, Uram, Jézus Krisztus,
   e világnak Megváltója,
   a te szent testednek
   és vérednek áldozatáért,
   melyet vigasztalásunkra rendeltél:
   adj nekem oly tiszta szívet,
   mellyel méltán járulhatok asztalodhoz!
   Te mondottad, Uram,
   hogy aki e kenyérből eszik,
   benned lakozik és te őbenne,
   és az meg nem hal soha.
   Azért, ó, igaz kenyér, amely magában
   foglal minden gyönyörűséget, gyógyítsd meg az én szívem sebeit,
   hogy érezze szerelmednek édességét,
   és kívüled ne tudjon semmi gyönyörűséget,
   ne kívánjon más szeretetet.
   Ó, tisztaságos kenyér, amely magában
   foglal minden gyönyörűséget,
   add, hogy ezzel tökéletesen
   megelégedjék az én lelkem!
   Te légy zarándokságomnak úti kenyere,
   amely erőt ad gyarlóságomnak,
   hogy az Isten szent hegyére felérhessek!
   Ó, szent, eleven, szép tiszta kenyér,
   amely az égből szállottál alá
   és életet adsz e világnak,
   jöjj be az én szívembe,
   és alakítsd azt tiszta hajlékoddá!
   Uram, nem vagyok méltó,
   hogy hajlékomba jöjj és ismét
   oktalan állatok istállójába helyeztessél,
   mint születésed napján.
   De mégis bátorsággal járulok szent testedhez,
   mivel te hívsz engem, méltatlan szolgádat;
   és azzal mutatod végtelen irgalmadat,
   hogy nemcsak az igazakat és egészségeseket,
   de a bűnösöket is jóvoltodban részesíted.
   Jöjj be Uram, az én hajlékomba,
   mint régen Zakues házába,
   és adj az én szívemnek oly tökéletes jóságot,
   hogy tekívüled ne keressen világi vigasságot,
   hanem teveled megelégedjék,
   most és mindörökké. Ámen.
457./ Pázmány Péter: Ima szentáldozás után
   Engedd, én Istenem, hogy a Te szent Fiad
   áldozatának gyümölcsét érezzem!
   Az igaz hit és a szeretet által
   szent Fiadba olts be engem,
   hogy én őbenne és ő énbennem lakozzék.
   Erősíts engem a mennyei
   kenyérnek erejével,
   hogy a te törvényednek útján
   soha el ne fáradjak!
   Engedd, uram, hogy azt az üdvösséget,
   amelyet nekünk haláloddal nyertél,
   ez áldozat által magunkhoz kapcsoljuk.
   Gyógyítsd meg lelki sebeinket:
   ne utáld meg, irgalmas szamaritánus,
   háládatlan szolgáidat.
   Azon szeretetdért, mely téged a földre hozott,
   tisztítsd meg az én bűnös lelkemet,
   gyógyítsad gyarlóságaimat,
   töltsd be az élő kenyérrel minden kívánságaimat!
   Rontsd el bennem a világi
   kívánságot és felfuvalkodást,
   öntsd belém állhatatos hitet,
   hű reménységet, buzgó szeretetet.
   Adj alázatos és szelíd szívet,
   zabolázd meg nyelvemet,
   hogy semmi éktelen és ráalmazó
   beszédet ne szóljon,
   kösd be szemeimet, hogy semmi
   tisztátalanság ne legyen tekintetében.
   Teljesítsd be lelkemnek éhségét,
   erősíts engem, nevelj a jóban,
   vígy be az örök boldogságba.
   Aki a Szentlélekkel egyetemben
   élsz és uralkodol,
   Isten, mindörökkön örökké.   Ámen. 
458./ Canisius Szent Péter: Ima szentáldozás után
   Úr Jézus Krisztus, örök üdvösség forrása,
   szívemből kérlek,
   jöjj hűséges orvosként lelkembe,
   gyógyítsd meg, tedd egészségessé,
   hiszen ez a te akaratod és vágyad is!
   Ó, örök világosság forrása, szívemből kérlek,
   jöjj el hozzám isteni fényeddel,
   űzz el minden sötétséget,
   világítsd meg lelkemet,
   hogy megismerjem isteni fölségedet,
   és megismerjem magamat.
   Ó, isteni bölcsesség forrása,
   szívemből kérlek, jöjj lelkembe,
   légy az én tanítómesterem,
   oktass akaratodra, hogy azt fölismerjem
   és hűségesen kövessem!
   Ó, csodálatos jóságnak
   és kegyelemnek forrása,
   szívemből kérlek, jöjj lelkembe,
   űzz el onnan minden rosszat,
   s maradj ott győztesként
   a te irgalmad és az én
   nyomorúságom szerint!
   Ó, igaz vigasztalásnak forrása,
   szívemből kérlek
   jöjj isteni megnyugtatásoddal lelkembe,
   vigasztalj, s add, hogy számomra
   minden bűnös vigasz keserűséggé váljék!
   Ó, minden szentségnek forrása,
   szívemből kérlek, jöjj hatalmad
   erejével szegény szívembe,
   tisztítsd meg, szenteld meg azt!
   Ó, örök életnek forrása,
   szívemből kérlek, hogy ebben
   a szentáldozásban olyan
   isteni tisztasággal ömölj lelkembe,
   hogy előízét add a jövendő, örök életnek
   és szüntelen tartó örömöknek.   (Szunyogh Xavér fordítása)
459./ Szalézi Szent Ferenc: Az Oltáriszentségben vagy
   Hiszem, Istenem és Megváltóm,
   erősen hiszem,
   hogy az Oltáriszentségben vagy,
   mint igaz Isten és igaz ember.
   Hiszem, hogy a te tested, a te véred,
   a te lelked, a te istenséged
   és szent emberséged egészen
   bennfoglaltatik e szent ostyában,
   habár szemeim mindebből
   semmit sem látnak.
   De mi szükség is azt tudnom,
   hogy hogyan jössz hozzám
   e szentségben, én Istenem?
   Elég, hogy hiszem
   erős hittel hiszem.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://imadsagok.blog.hu/api/trackback/id/tr231849472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása